Ett sprucket men ett hoppfullt Hallelujah..

Your faith was strong but you needed proof
You saw her bathing on the roof
Her beauty and the moonlight overthrew you.

She tied you to a kitchen chair
She broke your throne
She cut your hair
And from your lips she drew the Hallelujah

Baby I have been here before
I know this room, I've walked this floor
I used to live alone before I knew you.

I've seen your flag on the marble arch
Love is not a victory march
It's a cold and it's a broken Hallelujah

Idag har jag kört & kört, lyssnat på musik så högt det bara går att spela i mitt lilla hallon, jag visste inte vart jag var påväg, men jag behövde det. Jag såg löven falla, regnet svepte förbi. Jag stannade, drog in den friska luften. Måste tänka klart. En ekorre stannade och tittade på mig, söt rackare! Jag tog samma väg som han och hittade en underbar plats. Önskar att jag hade haft med mig kameran. En annan gång.

Maybe there's a God above
And all I ever learned from love
Was how to shoot at someone who outdrew you.

And it's not a cry you can hear at night
it's not somebody who's seen the light
it's a cold and it's a broken Hallelujah


Jag letar efter en london resa, känner att jag måste se något annat än Jönköpings centrum. Jag behöver ny tänkande, nya dofter, nya platser, ny glöd. Hör av dig om du känner som jag, vänta inte för länge bara. Jag åker förhoppningsvis om en månad.
Så här sa min älskade vän Clara ikväll " Madeleine, jag älskar att du ger mig så mycket energi!"
Hjärtat...
Jag kan ge dig hur mycket du vill!

Håller på med en skiss, och det ska förhoppningsvis bli en tavla av det. En inflyttningpresent till Martin, tyckte han skulle ha det. Skånepååååagen :)

På tisdag blir det nog göteborg, är ledig, så varför inte.. hälsa på lite säljare från mitt gamla jobb, käka något gott och kanske hälsa på David!...absolut värt att tänka på! Nog om mig och mitt.
Dröm sött och duktigt!
Later
M





Kommentarer
Postat av: emelie

åk med på söndag!!

2010-09-27 @ 11:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0