Vad gör man om huvudet säger en sak, men hjärtat ett annat?

Den frågan fick jag av min fina vän idag.
Vad gör man?

Hur man än vrider och vänder på det är situationen svår.
Men någonstanns måste man nog hitta sig själv och se till ens eget bästa, ingen annan kan bestämma eller påverka dina val du gör.
Du bär alltid ansvaret.
Du väljer den du vill vara.
Du väljer dina handlingar.
Men just när ditt hjärta går emot dina tankar blir det alltid svårt.
Visst kan man styra sina känslor till viss del, men om man känner som man känner, vad finns det då att göra?
Ska man stänga av & må dåligt eller bara kasta sig in i det osäkra och leva för stunden?

Hur kan man egentligen veta vad som är bäst för en?
Vad som gör en lyckligast?
Massa frågor.
Men måste man ha svar på allt?
Vad finns det då att upptäcka.
Om man inte chansar i livet, hur ska man då veta,
lära sig,
förstå,
reagera?

Sätt dig själv i första hand.
Viktigast är att du mår bra.
Jag har fortfarande inget bra svar på frågan, men kanske har jag gett dig något att fundera över.
Love
M







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0