En känsla av höst på Tjörn

Idag kom jag hem från en underbar liten tripp till Tjörn, och min älskade kille Marcus. Marcus pluggar på Tjörn, en bit utanför Göteborg. Billströmska Folkhögskolan, that´s the name! Han pluggar bild, och är hur grym som helst, och det menar jag verkligen, en förebild för mig och för många andra i hans klass kan jag tro. Nog med skryt!!
Där befinner han sig just nu, och gör sig redo skulle man kunna säga. GPS:en sa, KÖR FRAMÅT, och det gjorde lilla jag..och tänka sig, jag kom faktiskt fram, efter lite pepptalk för mig själv(hatar nämligen att köra i Göteborg) kom jag faktiskt fram! Nöjd var jag, och unnade mig en cola på Statoil. Nog om detta. Vi har haft det hur bra som helst, bara ögon för varann och havet. Jag älskar känslan av att känna frihet, lycka och värme. Så har jag känt de senaste dagarna. Ny engergi till hösten och jobbet.


Marcus egna lilla presentation av sig själv, som sitter på hans dörr. Du är gullig du min pappabjörn. Alla borde göra en, kul idé. Well done my love!

Här är en del av byggnaderna som finns på Billströmska Folkhögskolan, den är supermysig. Huvudbyggnaden håller på att renoveras, den är bygg på 1800-talet. Ja, Tack...jag bor gärna där; )

Pappabjörn & Mammabjörn

En dag åkte vi till Skärhamn, som ligger precis vid havet. En underbar plats, vackra hus och en massa hantverk. Jag hittade en underbar butik, som jag gärna skulle visa min kära Caroline, hon hade älskat den! Den låg precis i hamnen och hade hur mycket underbara små prylar som helst, och kläder såklart!


Jag vill ha mycket där inne, men mitt samvete sa blankt nej. Men, I´ll be back!
Vi hittade ett mysigt Café som vi slog oss ner på innan vi skulle fortsätta vår biltur runt ön. Marcus blev glad när han fick sitt kaffe:)


Det var ett ekologiskt Café, och gud så góa mackor det var! Okej då, min Coca Cola var nog inte ekologisk, men ett måste, för min del iaf. Men annars körde de med endast ekologiska saker. Me like!

Välkommen hem till mig och mitt nya hus ;)
Skojjar bara! Men tänk va! Det kunde varit mitt, jag kunde kanske vunnit på lotto, och kanske var det så att jag bara slog till och köpte det..min dröm.
Detta underbara hus hittade vi så nära vattnet vi bara kunde komma, och vägen dit var inte lätt, tur att vi inte mötte någon på vägen. Visst är det underbart.
Har så många bilder jag vill visa, men då skulle detta inlägg aldrig ta slut. Så det här får nog räcka, för den här gången! Jag har haft en underbar semester, och har yttligare några dagar kvar. Imorgon blir det stallquvarn och hitta något mysigt litet fynd, sedan stan för att inhandla en ny kalender, ett måste!
Sov sött mina vänner.
Puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0