Rummet

Tänk att fylla en hel vägg med intressanta böcker...En stor vägg, så stor att det krävs en stege för att nå de böcker som gömmer sig längst upp...Poesi,fakta,romaner,noveller,världsatlas...kokböcker, you name it! Tänk dig doften av nybakta bullar, nybryggt kaffe, stora fönstren med massa ljus som riktar sig in i rummet, och alla dessa böcker och dess betydelse. Kunskapen som gömmer sig i böckerna. Slösar flera timmar i den stora fåtöljen, eller diktandes vid det stora gamla skrivbordet. Man fylls av en magisk känsla när man läser om Astrid Lindgrens fantastiska sagor.
Stora uppspända dukar och massa färgtubar. Chansen att uttrycka sina känslor med färg och form.
Mitt, bara mitt lilla rum, men också ett rum att dela mysiga kvällar med vännerna, barn, familjen, kärleken.
Även om rummet inte finns på riktigt så drömmer jag mig bort, bort in till mitt fina lilla rum...där tiden står stilla.


"Älska mig mest när jag förtjänar det minst,
det är då jag behöver det som bäst"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0