God fortsättning

Madde börjar kl.06.00 imorgon. woohoo. Längtar ihjäl mig.not.
Jag vill vara ledig, älskar att vara ledig, och vill alltid, nu och alltid vara ledig! punkt.
Varför vinner inte jag 110 miljoner? Hur svårt kan det vara. och vem är du?..som vunnit? skitsamma!

Julen är över och det nya året har börjat. Men det känns som vanligt. eller?
Mitt år får en dålig start, marcus flyttar. Hur ska jag klara mig. Det känns tugnt. Men vi ska klara det.
Du & Jag.

Jag, marcus och mattias var och kollade in Yes-man..eller hur den stavas, den var iaf grymt rolig och jag skrattade hela tiden! Mycket trevlig stud. tack.

Lite bilder från de dagar som gått..

Detta är Ludde, sötaste vovven i Helgabo (min pappas ställe). Han kom och hälsade på när vi julstädade ute i trädgården, och det var uppskattat. Han är så fin. Men ack vilken energi, leka är det enda som gäller.

Ludde hjälpte även till att konka ved, eller...tuggade sönder veden. Det var ju hans leksak!


Efter mycket lek och stojj, så kunde jag äntligen börja julpyssla, mys mys!
Speciellt framför en av pappas kakelugnar<3

..finns inget bättre..

Igår var det nyårsafton. Jag och louise kämpade på, nere på Statoil. Jag fick dock gå vid 22, medan louise fick stanna till 24. Usch. Vad ska det vara bra för? Orka ha öppet till 24. Men så blev det, och jag gick hem med Marcus hand i hand. Mamma & Adrian hade gjort hummer till oss. Mumsigt.
Tiden gick snabbt och plötsligt var hon fem i tolv. Glasen fylldes! (med cola för maddes del, fylletaxi åt pappsen) Skål, skål! Ring klockor ring..o.s.v....
Massa raketer och en massa jubel hemma på balkongen. Sedan åkte jag och Marcus hem till Zack (hunden). Han ska ju inte vara ensam. Matilda, marcus syster var hemma, så vi satt och snackade lite. Trevligt.

Lilla pappsen ville bli hämtad 02.05, inga probs! Så vid den tiden stog vi utanför Harry´s och en söt vinglandes liten papps kom ut med sin vän och in i min lilla bil. Haha, kul var det och iväg for vi. Efter någon timma eller så, så var vi äntligen hemma. Tände kakelugnarna och en massa ljus, sen somnade jag, marcus och pappa väldigt gott.
Pappa sa att han inte hade haft det så roligt på länge. Fan va gott! Han är så mycket värd det. Jag älskar dig pappa.

Nu är det snart dags för mig att läsa och somna...hoppas jag. Vill ju vara pigg imon. eller ledig menar jag ju egentligen.
Nog med det.
Sov sött.
Marcus, ringer snart.
Love
Maddie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0